czwartek, 22 listopada 2012

Krem z marchewki z zielonym groszkiem.


Jak już wcześniej wspominałem, bardzo lubię mielone zupki. Pomysł zrobienia takiej zupy przyszedł mi do głowy po zrobieniu kremu z dyni. Pomyślałem sobie, że krem z zielonym groszkiem ciekawie by wyglądał, ale do dyni nie bardzo by pasował. Jak się okazuje nie ja pierwszy wpadłem na taki pomysł. W Internecie można znaleźć sporo podobnych przepisów. Zupka wygląda bardzo ładnie, a jeśli chodzi o smak – sami spróbujcie.

Składniki:
4 duże marchewki
4 ziemniaki
mrożony groszek zielony – 1 opakowanie 450g
1 cebula
serek topiony kremowy 100g
bulion warzywny – 1 kostka
przyprawy: sól, pieprz, cukier

Warzywa obieramy i kroimy na kawałki – jest to jeden z tych przypadków, kiedy rozmiar nie ma znaczenia:) – wrzucamy do garnka, zalewamy zimną wodą i dodajemy kostkę bulionu warzywnego. Gotujemy na małym ogniu aż warzywa będą miękkie, dorzucamy serek topiony i miksujemy zupę blenderem. Przyprawiamy do smaku i wrzucamy mrożony groszek. Gotujemy jeszcze około 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Najlepiej smakuje z grzankami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...