czwartek, 31 stycznia 2013

Tortilla z kurczakiem i mango

Od czasu do czasu robię na obiad (lub obiadokolację) tortillę. Jest to danie proste, smaczne, no i małe szkodniki zjedzą swoją porcję surowych warzyw bez marudzenia, a czasem nawet poproszą o dokładkę. Gdy robiłem zakupy byłem pewien, że mam w domu paczkę placków do tortilli. Jakież było moje rozczarowanie, gdy okazało się, że w paczce nie ma placków, a są tylko jakieś sosy w proszku :( Postanowiłem się nie poddawać i nie zmieniać planów, a ponieważ nie chciało mi się drugi raz iść do sklepu, zrobiłem placki samodzielnie. Po tym doświadczeniu doszedłem do wniosku, że nie będę więcej kupował gotowych – zrobienie ich nie jest skomplikowane, a przynajmniej wiem co jem :)


Składniki:
pierś z kurczaka – ½ szt.
olej do smażenia
mix sałat z rukolą – ½ opakowania
pomidor – 1 szt.
ogórek konserwowy – 4 szt.
mango – 1 szt.
przyprawy: sól, pieprz, curry
Sos: 3 łyżki ketchupu, 3 łyżki majonezu, ząbek czosnku
Placki: dwie szklanki mąki, szklanka wrzątku, 2 łyżki oleju (opcjonalnie 1 łyżeczka proszku do pieczenia)

Pierś z kurczaka kroimy na małe kawałki, przyprawiamy, odstawiamy na godzinę do lodówki, później podsmażamy na patelni.
Mąkę zalewamy gorącą wodą, mieszamy łyżką aż trochę wystygnie, dodajemy olej i mieszamy na gładką masę. Powinna mieć gęstość plasteliny, tak jak ciasto na pierogi. Ciasto wałkujemy na cienkie placki, podsypując mąką, na placku kładziemy talerzyk (ważne, żeby był mniejszy od patelni) i wycinamy kółko nożem. Smażymy bez dodatku tłuszczu na małym ogniu około 3 minuty z każdej strony (placki przewracałem jak zaczęły się w nich robić pęcherzyki powietrza).
Sałatę, pokrojone ogórki, pomidora i mango mieszamy z podsmażonym kurczakiem. Właściwie jeśli dodamy do tego jakiś dressing to można to podać jako sałatkę:) Przygotowujemy sos z ketchupu, majonezu i wyciśniętego czosnku. Środek placka smarujemy sosem (dzieci jadły z ketchupem zamiast sosu), układamy na nim naszą sałatkę i zaginamy do środka z trzech stron. Tak przygotowaną tortillę najlepiej zawinąć z dołu w folię aluminiową, żeby się nie rozpadała.

4 komentarze:

  1. Świetne,ja właśnie mam w domu "niewarzywną"progeniturę,może złapię go na tortillkę i przekonam,że warzywa są jadalne:)A za domowe placki wirtualny medal!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za medal, będę dumnie nosił na wirtualnej piersi;)

      Usuń
  2. Jutro mam zamiar przyrządzić takowe tortille na obiad :) Co prawda z innym farszem, ale przepis na samo ciasto jest super! Mam nadzieję, że będzie wszystkim smakować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam. Jeśli chodzi o farsz to połączenie kurczaka i mango jest całkiem fajne. Oczywiście nie uważam, że jest to jedyny słuszny farsz do tortilli;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...