czwartek, 17 stycznia 2013

Zupa rybna z pomarańczą

Nadszedł czas na kolejny kulinarny eksperyment – zupa rybna inaczej. Moja Babcia robiła kiedyś pyszną zupę z gałkami rybnymi... Nie miałem jednak całego dnia na filetowanie ryb i robienie gałek :) Poszperałem trochę w Internecie i spodobał mi się pomysł, żeby dodać do zupy sok z pomarańczy. Miałem w zamrażarce kawałek łososia, dokupiłem filet z mintaja, serek topiony, warzywa i tak zaopatrzony przystąpiłem do gotowania. Poza sokiem z pomarańczy i rybą moja zupa ma niewiele wspólnego z tą, która mnie zainspirowała. Tamta była z pomidorami i białym winem, a moja – bardzo smaczna ;)


Składniki:
filet z łososia – 200 gram
filet z mintaja – 200 gram
marchew – 2 szt.
cebula – 1 szt.
pietruszka – 1 szt.
pomarańcze – 2 szt.
makaron łazanki – opakowania
serek topiony – 100 gram
pęczek szczypiorku
przyprawy: sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie, nasiona kolendry, sos sojowy

Do garnka wkładamy rybę i warzywa pokrojone w kostkę, zalewamy zimną wodą, dodajemy liść laurowy, łyżeczkę soli, kilka ziaren ziela angielskiego i łyżeczkę rozgniecionych nasion kolendry. Gotujemy na małym ogniu, aż ryba trochę się rozgotuje. Dodajemy serek topiony, posiekany szczypiorek i sok wyciśnięty z pomarańczy. Gotujemy jeszcze chwilę, aż serek się rozpuści, dodajemy ugotowany makaron i doprawiamy do smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...