czwartek, 14 marca 2013

Pstrąg z musem jabłkowo-chrzanowym

Po raz kolejny odwiedziłem dyskont w kropeczki i zaopatrzyłem się w nim w świeże pstrągi. Tym razem postanowiłem je upiec. Po raz kolejny zastosowałem masełko pietruszkowe, znalezione kiedyś w koperkowej kuchni, które wypróbowałem już gdy robiłem pstrąga po żydowsku. Mus jabłkowo-chrzanowy początkowo budził moje obawy, okazał się jednak strzałem w dziesiątkę! Małe szkodniki co prawda go nie doceniły, ale rybkę chętnie zjadły:)


Składniki:
świeży pstrąg patroszony – 2 szt.
natka pietruszki – 2 pęczki
masło – 4 łyżki
cebula – ½ szt.
czosnek – 2 ząbki
sok z cytryny
jabłka – 2 szt.
chrzan tarty– 3 łyżeczki
masło klarowane – ½ łyżki
przyprawy – sól, pieprz, cukier

Z masła, kilku gałązek pietruszki, czosnku, cebuli i odrobiny soli przygotowałem masełko czosnkowe (posiekać i wymieszać). Część włożyłem do ryb, a część zostawiłem na kanapki;) Pozostałą pietruszkę zgniotłem w rękach, żeby uwolnić aromat i też nafaszerowałem nią ryby. Przyprawiłem je solą i pieprzem, skropiłem sokiem z cytryny, zawinąłem w folię aluminiową i odstawiłem na godzinę do lodówki. Tak przygotowane pstrągi piekłem około 30 minut w temperaturze 180º
Jabłka obrałem i starłem na drobnej tarce warzywnej. Wrzuciłem je do rondelka, dodałem trochę soku z cytryny, chrzan i masło klarowane. Wymieszałem wszystkie składniki, zagotowałem na małym ogniu i doprawiłem do smaku.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...