sobota, 30 marca 2013

Zupa krem z dyni

Ostatnio odkryłem w zamrażalniku woreczek z dynią. W sezonie dynie dość szybko mi się nudzą – nie potrafię kupić porcji na jeden obiad. Zawsze kupuję za dużo i jemy ją w różnych postaciach przez kilka dni, a część muszę zamrozić. Jednak poza sezonem czasami tęsknię do tego smaku, dlatego bardzo ucieszyłem się z mojego odkrycia i postanowiłem zrobić jesienną zupkę, w sam raz na zimową wiosnę ;) Szkodniki też bardzo chętnie zjadły zupę – zjedzą każdy krem, jeśli podam im do niego grzanki:)


Składniki:
½ kg dyni
marchew
cebula
3 ziemniaki
serek topiony
przyprawy: sól, pieprz, sos sojowy
płatki migdałów

Obrane i pokrojone warzywa zalałem wodą i gotowałem około 30 minut, aż zmiękły. Dodałem serek topiony, zmiksowałem blenderem i doprawiłem do smaku. Krem podałem z płatkami migdałów, a szkodnikom oczywiście z grzankami.

2 komentarze:

  1. podzielam gust Twoich Szkodników - też uwielbiam zupy-kremy z grzankami :) Twoja zupa prezentuje się pysznie, aż żałuję, że nie mam zamrożonej dyni. No nic, trzeba poczekać do jesieni..

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa wygląda obłędnie – zresztą tak jak większość Twoich dań już wiem, co jutro będzie na obiad:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...