niedziela, 2 grudnia 2012

Burgery z pieczarkami

Postanowiłem zużyć resztę pergaminu, który kupiłem do przygotowania pstrąga z sosem cytrynowym. Usmażenie w nim piersi z kurczaka, zgodnie z przepisem na opakowaniu, byłoby zbyt banalne:) Pomyślałem, że można w nim usmażyć burgery (miałem zresztą jeszcze mięso mielone, bo jak zwykle za dużo kupiłem do zrobienia pulpecików). Wyszły bardzo smaczne, a dzięki pergaminowi nie były tłuste i łatwo się je obracało podczas smażenia. Dzieci chętniej zjadły na obiad burgery, niż jakieś kotlety mielone.


Składniki:
mięso mielone – 500 gram
½ suchej bułki
½ szklanki bułki tartej
jajko – 1 szt.
pieczarki – 5 szt.
½ cebuli
olej do smażenia
przyprawy: sól, pieprz, tymianek, majeranek
Winiary „Pomysł na... Papirus” z ziołami prowansalskimi

Drobno pokrojone pieczarki wrzucamy na patelnię teflonową i na małym ogniu odparowujemy z nich wodę. Dolewamy odrobinę oleju, dorzucamy posiekaną cebulę, trochę soli i podsmażamy. Mięso mielone (1:1 wieprzowe i drobiowe) mieszamy z jajkiem, namoczoną i odciśniętą suchą bułką, bułką tartą, pieczarkami z cebulą i przyprawami (ostrożnie z solą, trzeba pamiętać, że pergamin jest z przyprawami). Jeśli masa jest zbyt rzadka dodajemy jeszcze trochę bułki tartej. Formujemy burgery, układamy ja na połowie pergaminu i przykrywamy drugą połową. Smażymy na patelni grillowej, bez dodatku tłuszczu, na małym ogniu, po 5-6 minut z każdej strony.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...