piątek, 24 maja 2013

Pieczarki faszerowane

... a może raczej gałki z mięsa mielonego w pieczarkach. Sprawdzają się zarówno jako danie obiadowe, oraz jako przekąska na imprezie (taka całkiem konkretna przekąska). Przygotowanie ich nie jest skomplikowane ani bardzo pracochłonne. Czasem gdy planuję zrobić na obiad kotlety mielone, kupuję dodatkowo trochę pieczarek i część mięsa wykorzystuję do faszerowania. Szkodniki oczywiście wyjadają mięcho, zostawiając nietknięte pieczarki, ale kto im zabroni?


Składniki:
0,5 kg pieczarek
0,5 kg mielonej łopatki
1 pierś z kurczaka (zmielona)
2 suche bułki
2 jajka
pęczek zielonej pietruszki
1 cebula
przyprawy: sól, pieprz, bazylia
olej do smażenia

Bułki namoczyłem, dość mocno wycisnąłem i rozdrobniłem widelcem. Pieczarki obrałem i wciąłem z nich korzonki, które podsmażyłem na patelni z posiekaną cebulą. Posiekałem pietruszkę, wymieszałem wszystkie składniki (oprócz kapeluszy) i przyprawiłem do smaku. Uformowałem gałeczki, wypełniłem nimi kapelusze, ułożyłem na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piekłem około 50 minut w temperaturze 180°.

4 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam choć mój mąż je uwielbia.Nie wypływa woda z pieczarek podczas pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę wypływa, blachę trzeba później umyć mimo papieru do pieczenia:)

      Usuń
  2. świetna i pyszna przekąska:)

    OdpowiedzUsuń
  3. super pieczareczki :) z czystym sumieniem mogę też polecić pieczarki z rusztu http://www.zgrilla.pl/grillowane-pieczarki-nadziewane-salami-szpinakiem-i-serem/ pyszka :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...